În câți ani vom avea șoselele pline de mașini fără șoferi?

Zilele acestea mi-au trecut prin față destul de multe știri care anunța parteneriate, ori teste, pe care producătorii de mașini le fac pentru a îmbunătății tehnologiile mașinilor care se conduc singure, fără a mai fi nevoie de un șofer, încât să îmi adresez întrebarea din titlu.

Ieri, de exemplu, Ford, General Motors și Toyota au semnat un parteneriat care se va concetra pe siguranța autovehicolelor autonome. Astfel, Automated Vehicle Safety Consortium va avansa în condiții de siguranță testarea, dezvoltarea preconcurențială și implementarea vehiculelor automate SAE de nivel 4 și 5.

Nici eu nu știam ce înseamnă SAE, prin urmare am căutat și am găsit infograficul de mai jos. Nivelele 4 și 5 sunt full automatizate, cu diferența majoră că, în cazul nivelului 4, mașina nu va pleca de pe loc decât în momentul în care sunt îndeplinite toate condițiile impuse.

În alte știri, săptămâna aceasta FiveAI testează mașini autonome pe străzile Londrei, în timp ce Volkswagen face același lucru în Hamburg, testele fiind pentru nivelele SAE 4 și 5. Din curiozitate, am găsit o știre de la Hyundai din vara trecută, când au făcut teste (SAE 3) pe un camion care a mers 40Km pe o autostradă din Coreea de Sud.

2 thoughts on “În câți ani vom avea șoselele pline de mașini fără șoferi?

  1. Legislatia inca este rigida si cred ca o sa mai treaca ceva timp pana cand se va trece la o noua etapa. Intai de toate masinile electrice trebuie sa devina mai accesibile si la un moment dat sa scapam de cazanele pe motorina.

    Like

Leave a comment