⛔️ Google confirmă blocarea de reclame în Chrome, începând cu 15 februarie 2018

În iunie, Google a anunțat că, la începutul lui 2018, browserul Chrome va bloca acele reclame care nu sunt în concordanță cu standardele Better Ads (vezi membri Coalition for Better Ads), fiind deranjante pentru utilizatori. În urmă cu două zile Google a revenit și cu o dată clara: 15 februarie.

[eckosc_quote quote=”Starting on February 15, in line with the Coalition’s guidelines, Chrome will remove all ads from sites that have a failing status in the Ad Experience Report for more than 30 days.” source=”An update on Better Ads” url=”https://developers.google.com/web/updates/2017/12/better-ads” pull=”true”]

Pentru proprietarii de site-uri, Google a pus la dispoziție acest tool pentru a verifica dacă experiențele privind anunțurile de pe site încalcă Standardele Better Ads și pentru a vedea ce probleme trebuie remediate, atât pe desktop, cât și pe mobile.

Atentie: E nevoie ca siteul să fie proprietate adăugată și verificată în Google Web Tools, ceea ce, pe înțelesul tututor, însemnă că doar cel care are acces la fisierele site-ului (FTP) poate face verificarea de mai sus.

Revenind, situația nu neapărat roză.

Conform studiului AdBlocking în România (2017), procentul utilizatorilor de programe de blocare a publicității online în România a crescut în ultimul an cu peste 100%, de la 13.9 la 29.26%, în timp ce, pe plan internațional, creșterea YoY a fost de 30%.

Cât despre Chrome, conform câtorva surse din piață browserul sare lejer de 70%, iar dacă iei primele 10 siteuri de pe trafic.ro, observi cum datele arată că browserul Chrome e folosit în proporție de 73%-78% dintre vizitatori.

Și cum îmi dau seama că 2018 nu va fi un an ușor pentru publishingul online, vă mai las doar cu ad-urile pe care Chrome le va bloca începând din 15 februarie 2018, fiind the least preferred ad experiences for desktop web and mobile web. Le-am preluat de aici.

Leave a comment