Haina iti da un loc de munca?

E posibil sa fiu eu din alta lume, insa la cele 2 interviuri la care am fost in viata mea (din 4 joburi stabile, 2 le-am obtinut fara niciun interviu) am fost in blugi si o camasa. De partea cealalta a mesei, incepand de la varsta de 22 de ani, cand am preluat prima companie, si pana azi, am angajat undeva peste 50 de persoane, aspectul fizic si imbracamintea neaflandu-se niciodata in ecuatie.

Cel mai recent studiu bestjobs.ro arata ca 63% dintre romani s-ar imbraca sexy daca asta i-ar ajuta sa obtina un job(!), atractivitatea fizica putand ajuta si la cladirea ori consolidarea unei cariere. Potrivit aceluiasi sondaj, 66% dintre respondenti considera ca au avut de castigat la job datorita aspectului fizic, insa in acelasi timp sunt si pregatiti profesional.

Alti 10% dintre acestia mizeaza intens pe look-ul lor, in timp ce 5% sunt de parere chiar ca au avut de pierdut la locul de munca din cauza ca arata bine. La polul opus se afla alti 20% dintre romani care sustin ca look-ul nu conteaza in profesia pe care si-au ales-o, in timp ce 30% dintre candidati petrec cateva ore bune in fata oglinzii inaintea unui interviu.

Ce facem in cazul in care sunt doi candidati cu pregatire similara? 50% dintre participantii la studiu cred ca dintre doi candidati la fel de pregatiti, cel care arata mai bine are sanse mai mari sa obtina jobul, dar argumenteaza acest aspect mentionand ca persoanele placute la vedere au mai multa incredere in sine, ceea ce da bine in fata angajatorului.

Haina iti da un loc de munca?

* foto shutterstock.com

2 thoughts on “Haina iti da un loc de munca?

  1. Numeroase studii internationale de psihologie, perceptie, sociologie si behaviorism indica in numarate randuri ca aspectul fizic conteaza enorm atunci cand faci o prima impresie, la interviul de angajare, dar si ulterior pe parcursul traseului profesional. Oamenii care arata armonios, sunt placuti, “estetici” tind sa obtina salarii mai mari la negocieri, tind sa fie avansati mai repede si sa ajunga pe pozitii cheie mai degraba decat cei care nu arata atat de placut. Deci nu e vorba de haina ci de “fatza” si de atitudine…si da, chiar e adevarat!

    Like

  2. Look-ul conteaza. Cat de mult depinde de fiecare “celalalt”.Am impresia totusi ca traim niste vremuri in care totul devine din ce in ce mai mult imagine, brand, relatii.

    Like

Leave a comment